söndag 26 juni 2011

Kalles INFObrev 3

Hej på er glada Gaisare.. För alla blåvita är la sådär muntra kan jag tänka, kan ni ha efter den där ettettmatchen i veckan.. ;-)

Vi gör som så här;

Lagen i Kalles:
Lag 1
Lowe, Markus, Jonathan, Love, Gustav, Adam, Arvid, Elliot, Ivar, Martin, Alfons och Filip

Lag 2
Julius, Adrian, Edvin, Nils, Linus, Oskar, William, Joacim, Oswald, Petter, Jesper och Hugo.

Som synes två välkomponerade kanongäng. Vi hade tänkt hålla på lagen tills vi kommer upp men insåg att det kan vara bra för alla att veta vilka tider som gäller..

Som jag tidigare skrivit så kommer vi ha helt andra lag i vår interna lag-mästarnas mästare, en tävling som löper parallellt med huvudbegivenheten. Håller på att lura på grenar just nu, både hjärngympa och lite mer fysiska aktiviteter med betoning på laget och sammanhållningen. Diplom utlovas.

Om transport
Om jag fattar rätt just nu så är vi i hamn bilmässigt på onsdag, detta sedan Kjell tillkommit som förare. Om jag räknar rätt så borde även Pär få plats men vi är några kockar i bilsoppan så vi ger klart och definitivt besked på bloggen i mgn.. :-)
Helena har bil ons och tor vilket gör att vi tycks vara tillräckligt många chaufförer (rätt Alf?) för att kunna ta oss mellan Hunnebo och Bovall ganska smidigt även när vi är på plats.. Vill passa på och tacka alla som kör, det är inte så lätt alla gånger med ledighet och semestrar..

Klubbprylsbeställning
Jag har efter ett gäng grå hår fått kvar ett gäng grå påsar med vita lappar i min källare. På lappen står ett namn och i påsen ligger godsaker i form av overaller och träningskläder. Jag tar med dem på onsdag. Vill ni ha innan kontakta mig. Annars är beställningarna klara för nu.
Vi hade en relativt framgångsrik utdelning denna gång. Men självklart var det några fel: Det är rest på två vita t-shirts, Namnet Ek fick inte plats på Joacims väska(!) och Alfons kan glädja sig åt ett par byxor som är en storlek större än vad som önskades i beställningen (men antagligen helt rätt för Lowe har samma och de är perfekta för honom. Hör gärna av er till mig om det fam R.). Nästa beställningsomgång blir om tre år.. ,-)

Ses på onsdag, ska bli riktigt roligt.. Glöm inte träning i morgon ni som kan!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Stefan, vi får helt enkelt prova brallorna. Kan vi hämta grejerna hemma hos er i em/kväll? mvh Ricard (Alfons pappa)

Pär sa...

Ja, det borde ju blivit Blåvit seger som sagt, 1-1 mot Ellos är inte mycket att hänga i granen ;)
Petter vill också gärna hämta sina kläder i kväll om det går bra..?

Stefan sa...

Hehe, våga du komma till den gula kulan Pär..
Åldermansgatan 18, Kvarnbyn, vi är hemma i kväll!

Alf sa...

Som uppväxt Gävlebo njuter man av segerns sötma idag.
Jag vet bestämt i morgon (tisdag) om kan kan köra till Bovall/Hunnebo.
Det bör alltså funka om Helena kör men jag vill ju gärna titta på nån av matcherna såklart.
Som sgagt var, jag återkommer i morgon med beslut.
Alf.//