tisdag 14 juni 2011

Kalles INFOBREV 1

Perfekt med blogg, bara att kopiera förra årets info.. :-) Fast inte riktigt för det är lite nya förutsättningar i år.

På söndag har vi ett möte efter Wartamatcherna. Vi kör i klubbstugan på Åby. Redan nu ska ni få lite info som ni kan suga lite på och ha frågor kring på söndag.

1. Lagen
Vi kommer att ha två lag. Nytt för i år är att det är "riktigt" seriespel med utslagning vilket ger att vi har samma två lag hela turneringen och kan inte byta så som vi brukar. Vi kommer också denna gång att mer försöka anpassa lagen efter hur spelarna trivs på plan, dvs vi tvingar inte in någon som inte vill i mål och vi kommer att ha vissa spelare som oftare är backar och vissa som oftare är forwards. Det är en lång turnering och självklart kommer det finnas tillfälle för byten av positioner MEN i Kalles Cup denna gång så byter vi inte som vi brukar efter varje halvlek. Vi kommenterar det på mötet. OBS, även om inte spelarna byter lag så kommer ledarna göra det. Allt för att vi ska få känslan av att vara ett lag.

2. Grupper
Lag 1 spelar i grupp C och kommer att möta Örebro SK lag 2, Kungshamn/Smögen, Axvall, Eskilsminne lag gul och Stocksund
Lag 2 spelar i grupp A och har att möta Örebro SK lag 1, Kvik-Halden, Bovall/Hunnebo, Värnersborg och Lund

3. Matcherna

Onsdag 29/6
kl 13.20 Örebro SK lag 1 - MF lag 2
kl 16.10 Kungshamn/Smögen - MF lag 1
kl 20.00 MF lag 2 - Bovall/Hunnebo

Torsdag 30/6
kl 9.20 MF lag 1 - Stocksund
kl 13.20 MF lag 2 - Kvik-Halden
kl 14.40 Örebro SK lag 2 - MF lag 1
kl 17.20 MF lag 2 - Lund
kl 19.20 Axval - MF lag 1

Fredag 1/7
kl 9.50 Vänersborg - MF lag 2
kl 13.20 MF lag 1 - Eskilsminne lag gul

Slutspel för alla, A eller B på lördag

Hela spelprogrammet finns på denna sida klicka här Det kan säkert bli några förändringar, det har redan skett en del sedan senast jag kollade men vi uppdaterar er självklart med det.

4. Boende
Vi bor i år i Hunnebostrand på en skola. Alltså inte i Bovall som ifjol.

5. Föräldramedverkan och transport
Vi ser med fördel att det är många vuxna kring laget, inte minst då vi ser att vi behöver synka en hel del transporter. Det går även bussar mellan Bovall och Hunnebo men vi kommer säkert att behöva bilar mer än vi behövde det ifjol. Fundera därför på om och hur ni kan hjälpa till. Onsdag behöver vi definitivt hjälp med att få alla killar från Mölndal till cupen. Det finns även möjlighet för någon förälder att, som ifjol, vara "extraledare" och bo med laget till en billig penning. Det är fortfarande viktigt att vi håller på att det är vi ledare (och de extraledare som är med hela tiden) som styr över samlingar, tider och regler osv under turneringen. Vi pratar mer om detta på söndagens möte.

6. "Mästarnas mästare"

Vi kommer också att ha lite kringaktiviteter där vi delar in killarna i helt andra lag än i själva fotbollsspelet. En typ av femkamp eller liknande som vi kan kalla "Mästarnas Mästare". Vi har ingen Stenmark i laget men många Limpar så vi kör det lagvis. Anledningen till detta är dels att vi är noga med att inte få "två lag" för sammanhållningen, dels att vi tror att det kan vara bra med fler organiserade aktiviteter. Allt är löst i kanten än så länge men något blir det..

7. T-shirts med Kalles Kaviar Cup
Vi förbeställde i fjol men det gör vi inte i år. Vill ni köpa cuptröjor så går det bra på plats. Kostar 200kr med tryck och ser likadana ut som i fjol. Fakta klicka här

8. Packlista
Som i fjol.. ..men med tillägg; ta med en bok! Viktigt att kunna slappa och få tankar på annat håll.
Saxar packlista från blogginlägg 28 juni 2010:

Packlista

För fotbollen;

vita shorts (gärna två), vita sockar (gärna två lr fler), overall, fotbollsskor, vattenflaska, benskydd, extra vit t-shirt, gärna träningsset ni som köpt.

För övrigt

Något att sova på och i, liggunderlag/sovsäck motsvarande, kudde, toalettartiklar, badkläder, handduk, regnkläder, extratröja, fickpengar (max 100kr) Försök undvik värdesaker typ gameboy då vi är i en skola och stöldrisken är hög.

Vidare samma som ifjol, gick utmärkt då:

9. Regler

Lagandan viktig - ”alla ska med”, glädje och skratt a.o. Inga tjejer på rummet ;-) annars sunt förnuft. Tiderna är heliga, ingen får lämna det område vi bestämmer utan ledare. Godisförbud dagtid, ledarna styr när det är ok.

10. Kontakt

Vi har självklart öppet för föräldrar hela tiden för att barnen ska känna sig trygga, när det är match så är det dock som vanligt med uppladdning bara med ledarna. Vi har telefonlista med oss och ni når oss ledare på i första hand (ni kan naturligtvis ringa alla ledare men här är några nummer);

Stefan 0707803830

Anders B 0703198174

Martin B 0706222926

11. FÖRSLAG

Gemensam avslutning på lördag kväll, efter sista matchen kör vi knytkalas med alla familjer som är uppe med lite lekar och skoj.. Respons mottages!


allt för nu..

Inga kommentarer: