tisdag 19 maj 2009

Rapport från tisdag Enerbacken

Matcherna mot Näset på Enerbacken gick väldigt bra. Killarna spelade två mycket välspelade matcher. Speciellt glädjande är att killarna gör det vi tränar på - t.ex. vågar utmana/dribbla och löper för att få pass. Dessutom visade dom prov på utmärkt hemjobb. Vårt lilla (lite för tidiga) inslag i lördags om försvarsspel betalade sig också direkt. Många utmärkt avvägda "pressavstånd" kunde urskiljas...

I den match jag följde personligen kände jag att lagets spelare nådde sin personliga högsta nivå lite var till mans. Det var på det hela taget imponerande att vinna med 3-1 i en match som lika gärna kunde slutat 2-5 med tanke på motståndarnas nivå. I den match jag inte följde lika noga imponerade spelarna stort på ledarna och grabbarna passningsspelade till sig 8-1 på storartat vis. När alla ledarna samlades efter matchen skröt vi i kapp, kan jag avslöja.

Rapport från Sandarna följer.

Martin

2 kommentarer:

Alf sa...

Stoltaste farsan rapporterar att Oswald gjorde två skitgrymma, iskalla och supersnygga mål. Tyvärr lämnade jag kameran hemma men alla andra föräldrar som var kan nog intyga om detta. Tyvärr förlorade vi matchen som var ruskigt jämn och lagom tuff.
Alf.//

Anonym sa...

Tisdagen den 26/5 tar Gustavs o Linus föräldrar hand om kiosken.

MVH
Helena o Jenny